Content is tegenwoordig meer dan alleen teksten die je jouw online bezoekers aanbiedt. Goede content is van groot belang om mensen naar jouw website of webshop te krijgen, daar vast te houden en ze weer terug te laten keren. Bereik online succes door content goed in te zetten.

Waardevolle content

In de verschillende fases van het aankooptraject van jouw (potentiele) klant kun je de content gericht inzetten. In eerste instantie is jouw beoogde klant op zoek naar een oplossing voor zijn of haar probleem. Spreek deze klant dus aan en geeft duidelijk aan welke oplossing jij kunt bieden. Schrijf waardevolle teksten, deze zijn echt van belang om jouw klant te overtuigen van jouw toegevoegde waarde.

Specifieke content

ContentHet is goed mogelijk dat je veel verschillende doelgroepen hebt, die je allemaal andere oplossingen kunt bieden. Daarom is het belangrijk om voor ieder segment specifieke content te gaan schrijven. Je spreekt dus iedere groep aan op de verschillende behoeftes. Denk dus goed na welke informatie je schrijft. Uiteindelijk zal je voor iedere doelgroep een toegevoegde waarde moeten laten zien.

Kritischer publiek

(Potentiele) klanten zijn kritischer geworden en nemen veel meer tijd tijdens hun oriëntatiefase. Ze hebben immers een ruim aanbod en maken gebruik van meerdere mogelijkheden, zoals zoekmachines, productvergelijkers en reviews, om tot de beste keus te komen. De klant neemt dus tegenwoordig echt de tijd om daadwerkelijk tot aankoop over te gaan. Wees je hiervan bewust.

Belangrijk proces

Het is dus van belang dat de klant in het aankoopproces bij jou terecht komt, dat hij of zij overtuigd raakt van jouw toegevoegde waarde qua product en/of dienst en dat ze uiteindelijk bij jou kopen of afnemen. Dit is een belangrijk, maar zeker ook lastig proces. Want hoe bepaal ik mijn doelgroep? Wat is mijn toegevoegde waarde? Hoe kom ik bij ze in beeld?

Wij kunnen helpen

Uiteraard zijn dit vragen waar je niet altijd makkelijk antwoord op hebt. Of misschien heb je hier wel helemaal geen tijd voor, aangezien je druk bent met je core business. Wij kunnen je helpen met dit proces. We denken graag met je mee en proberen jou online succesvol te maken met goede en waardevolle content. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!