5 redenen waarom give-away merchandise een goede marketingtool is

Geschreven door:

Breng je merk tot leven

  • Creëer herkenning van je merk of onderneming
  • Jouw huisstijldragers op maat gemaakt
  • Professionele grafische ontwerpen

Gratis en vrijblijvend

Give-away merchandise is een uitstekende manier om je bedrijf te promoten. Het is een manier om je doelgroep te voorzien van kleine aandenkens en tegelijkertijd je naamsbekendheid te vergroten. Of je nu een klein bedrijf bent dat probeert te groeien of een gevestigd bedrijf bent dat haar marktaandeel wil vergroten: give-away merchandise kan je helpen. In dit artikel leg ik je uit waarom dat zo is.

  1. Iedereen houdt van cadeautjes

Cliché, maar wel waar: ‘iedereen houdt van cadeautjes’. En dat is precies waarom give-away merchandise zo’n effectieve manier is om je merk te op de kaart te zetten. Door je klanten een leuk aandenken te geven zullen ze zich gewaardeerd voelen. En hoe meer waardering ze voelen, hoe meer geneigd ze zijn om een aankoop te doen.

  1. Positieve associatie

Bovendien zal je doelgroep een positieve associatie met je bedrijf krijgen. Als je kleine attenties beschikbaar stelt voor je klanten, zullen ze je bedrijf als vriendelijk en attent ervaren. En dat is precies wat je wil in je marketingcampagnes. Door deze give-aways bouwen ze, bewust of onbewust, een positieve associatie op met jouw merk.

  1. Alles valt te bedrukken

Dan nog een meer praktische reden; give-away merchandise is erg flexibel. Je kunt alle mogelijke items bedrukken met je merknaam, logo of slogan. Of je nu kiest voor een beker, een pen, een sleutelhanger of een t-shirt: je kunt alles bedrukken met je bedrijfsgegevens. De mogelijkheden zijn eindeloos en daardoor zijn jouw marketingacties dus erg ver uit te breiden.

  1. Meer top-of-mind

Daarnaast kan je met give-away merchandise je merk meer top-of-mind maken. Als de klant jouw give-aways thuis in de la heeft liggen, wordt jouw merk steeds beter onthouden. Dat is de kracht van herhaling! Je staat versteld van het effect dat zo’n kleine attentie kan hebben. Zeker wanneer de give-away items vaak gebruikt worden. Hoe vaker ze jouw logo zien staan, hoe beter!

  1. Loyaliteit

Dit is misschien een inkoppertje, maar wel waar. Wanneer een klant iets van jou krijgt, roept dit onbewust het gevoel op dat ze iets terug moeten doen. Het is een psychologisch feit! Dit kan je bedrijf trouwe klanten opleveren. Ze zullen je merk steeds meer vertrouwen en hun loyale gedrag zal zorgen dat ze blijven terugkomen.

Interesse gewekt? Ga voor die give-away

Als het bij jou ondertussen toch gaat kriebelen om give-aways voor je eigen bedrijf in te zetten, gaan wij graag om tafel. We zijn bereikbaar via mail en telefonisch op 0314 – 36 15 16. Het is ook altijd gezellig als je binnenkomt voor een spontaan gesprek.

Meest populaire berichten

Volg Mull2media op social media