Als merk heb je een identiteit. Een sterk verhaal dat jouw merk jouw merk maakt. Merken ontstaan vanuit een bepaalde passie, een drijfveer. Het gevoel van waaruit het merk is ontstaan, wil je overbrengen op jouw (potentiële) klanten. Een doordachte tone of voice kan jouw merk sterker over laten komen.

Vind jouw stem

Een eerste indruk maak je, ook als merk, met het uiterlijk. Een mooi logo, sterke website en strakke huisstijl zorgen ervoor dat mensen een beeld krijgen bij wie je bent. Maar jou echt leren kennen, doet je doelgroep pas wanneer ze horen wat je te zeggen hebt. Daarom is het van groot belang dat jij de dingen die je zegt, op de juiste toon over laat komen.

Een passende tone of voice

Lees deze twee korte teksten maar eens:

“Koekje erbij? Onze koekjes zijn de állerlekkerste naast je thee!”

“Alleen de beste ingrediënten krijgen een plek in onze blikken koektrommels. Geniet volop van onze onweerstaanbare, rijkgevulde koeken.”

Beide teksten vertellen dat de koekjes lekker zijn. Maar bij beide teksten krijg je een compleet ander gevoel. Dit is precies wat de invloed is van een goed uitgelijnde tone of voice. De teksten kunnen net zo goed over precies dezelfde koekjes gaan, maar geven er beide een eigen beeld van.

Jouw tone of voice

Wil jij werken aan de tone of voice van jouw merk of bedrijf, maar weet je niet zo goed waar je moet beginnen? Of vind je het fijn als er met je meegedacht wordt? Onze contentspecialisten helpen jou graag op weg in het vertellen van jouw verhaal! Neem gerust contact met ons op, we kijken graag samen naar wat we voor jou kunnen betekenen.