Het ontwikkelen van een goede huisstijl

Breng je merk tot leven

  • Creëer herkenning van je merk of onderneming
  • Jouw huisstijldragers op maat gemaakt
  • Professionele grafische ontwerpen

Gratis en vrijblijvend

De huisstijl is de visuele presentatie van jouw onderneming. Door een huisstijl te ontwikkelen die bij het bedrijf past en deze consistent door te voeren, wordt de naamsbekendheid versterkt. Het is ook een goede manier om je te onderscheiden van de concurrentie. Een goede huisstijl laat een organisatie eruit springen en zorgt dat het bepaalde waarden uitdraagt waarin de doelgroep zich herkent.

Een goede huisstijl

Een goede huisstijl is dus van belang als je jouw bedrijf goed en herkenbaar wilt profileren. Dit kan zowel worden ontwikkeld als je een nieuwe onderneming bent gestart, maar ook als je er na jaren achterkomt dat de bestaande huisstijl niet meer overeenkomt met het DNA van jouw bedrijf. Het belangrijkste element van een huisstijl is het logo. Van hieruit wordt de rest van de huisstijl afgeleid.

Logo ontwikkeling

Zoals aangegeven begint een huisstijl ontwikkeling bij het logo. Een goed logo zorgt voor herkenning, en draagt bij aan naamsbekendheid en identiteit. Bovendien onderscheid je je ermee van anderen. Het vormt de bouwsteen van de huisstijl en herkenbare communicatie-uitingen. Dit omvat vele elementen, zoals het logo, het beeldmerk, de typografie, de kleur en vaste stijlelementen, die het gezicht bepalen.

Huisstijl elementen

In de huisstijl behoord ook briefpapier. Briefpapier wordt vaak gebruikt voor facturen, maar ook zoals de naam al zegt voor brieven. Huisstijl elementen is alles buiten het logo wat vaker gebruikt word waar een onderneming aan herkent kan worden. Denk aan een icoontje, lettertype, lijnen en bepaalde kleuren. Dit wordt natuurlijk toegevoegd met nog veel meer kleine details. Hiervoor komen wij altijd met een passend voorstel.

Brandmanual: huisstijlbewaking

Voor onze klanten leggen we veelal een huisstijldocument (brandmanual) aan, waarin exact staat omschreven waaraan een huisstijl moet voldoen. Denk aan de richtlijnen voor het logo gebruik, kleurgebruik, typografie en stijlelementen. De brandmanual is altijd een dynamisch document welke te allen tijde kan worden bijgewerkt. Iedereen die met jouw bedrijf gaat werken, kan hierin lezen hoe de huisstijl elementen moeten worden toegepast.

Wij adviseren je graag

Mull2media ontwikkelt al jaren huisstijlen, compleet naar de eisen en wensen van de klant. Bij ons heb je betaalbare huisstijlen, maar met behoud van service en kwaliteit. Mull2media hecht veel waarde aan persoonlijk contact, goede opmaak en eindcontrole. Wij komen altijd met een goed advies, een doordacht ontwerp en heldere communicatie. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!

Meest populaire berichten

Volg Mull2media op social media