Als je hoger wilt scoren in de zoekresultaten dan komt daar veel bij kijken. Tekst is daarbij een belangrijke factor en het is altijd goed om waardevolle content te publiceren. Door in een tekst strategisch zoektermen te verwerken – ook wel SEO schrijven – vergroot je die kans aanzienlijk. Door de meta-omschrijving van een artikel te optimaliseren voor bezoekers en SEO verhoog je het doorclickpercentage. Dit is een rankingfactor voor Google en je stijgt op de zoekresultatenpagina.

Wat is de meta-description?

Bij de zoekresultaten in Google zie je per pagina een titel, url en korte omschrijving. De meta-omschrijving is de korte omschrijving en je kunt hem zelf opgeven. Waarom zou je dit doen? Heel eenvoudig. Mensen op het internet zijn ongeduldig en lezen amper tekst. Ze scannen vooral koppen en klikken op interessante content. Vul dit dus goed in en bereik de door jouw gewenste doelgroep. Wil je hierbij hulp? Onze specialisten kunnen je alles vertellen over SEO.

Is een meta-omschrijving nog belangrijk?

Absoluut. Door het invullen van de meta-description – via WordPress-plugin Yoast SEO – die Google vervolgens één op één overneemt kun je een korte omschrijving geven waar de betreffende pagina over gaat. Door een goede, duidelijke en wervende tekst in de meta omschrijving kun je potentiële bezoekers overtuigen om op jouw link te klikken. Je hebt hier wel een maximum van 160 tekens ruimte voor, dus wees doelgericht, aansprekend en overtuigend.