Steeds meer krijgen wij vanuit bedrijven de vraag of wij hen willen helpen met de content marketing. Meer dan ooit is het belangrijk om jouw content op doordachte wijze door te voeren, en worden hoge resultaten geboekt door het goed inzetten van content marketing. Maar wat is content marketing nu precies? En hoe zorgt het ervoor dat je meer conversie bereikt? We leggen het je graag uit!

Gerichte content

Content marketing draait om het creëren van een duurzame relatie met jouw doelgroep. Wanneer je jouw doelgroep helder in beeld hebt, kun je de content vanuit jouw bedrijf of organisatie op hen afstellen. Op basis van data worden dan de juiste locaties en momenten gevonden om jouw doelgroep aan te spreken. De content die via verschillende wegen gedeeld wordt is hier compleet op afgestemd. Door op een slimme manier gebruik te maken van deze data en in te spelen op de behoeften van jouw doelgroep. Help hen bij hun keuzeproces, en bouw zo een langdurende relatie op met jouw doelgroep.

Meer dan alleen cijfers

Waar content marketing zeker gebaseerd is op data en cijfers, is het ook belangrijk om goede storytelling in de content door te voeren. Een goed afgestemd verhaal is namelijk praktisch en geeft je conversieratio zeker een boost, maar mensen lezen natuurlijk graag fijne teksten. Daarom is goede storytelling essentieel wanneer het gaat om geschreven content. De combinatie tussen tekst die gebaseerd is op data én een goed verhaal vertelt, is goud waard.

Content marketing uitbesteden?

Wil jij meer potentiële klanten op een duurzame manier naar je toe trekken? Dan is content marketing een hele goede manier om hier stappen in te zetten! Onze content marketeers verdiepen zich graag in jouw merk, product of dienst, om zo voor meer waardevolle conversies te zorgen. Meer weten over onze diensten? Maak dan direct vrijblijvend een afspraak. We gaan graag aan de slag  voor jouw bedrijf, zodat ook jouw conversieratio omhoog zal klimmen!