Ondanks dat onze minister-president anders stelt, zijn wij (en met ons vele anderen) ervan overtuigd dat socialmediakanalen een grote rol spelen en zullen blijven spelen in de maatschappij. Tegenwoordig spelen de platformen niet alleen meer een rol in het onderhouden van persoonlijke contacten. Ook meningsvorming en consumentengedrag hebben een grote rol binnen deze communicatiemiddelen. Niet voor niets neemt ons dagelijkse socialmediagebruik ieder jaar toe. De populariteit van social media blijft maar toenemen, en het aantal gebruikers stijgen.

Tips voor de social mediakanalen van jouw bedrijf

Social media zijn dus zeker geen hype, maar een ingenesteld onderdeel van de wereldwijde samenleving. Daarom is het meer dan ooit belangrijk om je op de verschillende platformen goed te presenteren. Maar hoe pak je dat aan als bedrijf? Wij geven je tips over hoe je jouw socialmediakanalen op een effectieve wijze in kunt delen. Ieder platform is immers uniek, en vraagt om een andere manier van het delen van jouw content.

Facebook

Facebook logoFacebook is het meest gebruikte platform van dit moment. Jongeren nemen echter steeds vaker afscheid van dit platform, of hebben nooit een account aangemaakt. Daardoor bestaat jouw doelgroep uit volwassenen en ouderen, die inmiddels helemaal thuis zijn op dit platform. De gouden tip voor goede content op jouw Facebook bedrijfspagina: afwisseling. De ene keer een video, dan weer een blogbericht van je website. Zorg er in elk geval voor dat je altijd beeld bij je berichten gebruikt! Een bericht met alleen tekst zal het nooit zo goed doen als hetzelfde bericht met een bijpassend beeld. Maak je teksten daarnaast niet te lang: 6 regels tekst is een mooie leidraad om aan te houden.

Instagram

Instagram logoInstagram is het platform van de jeugd, en draait voornamelijk om beeld. Ideaal dus voor bedrijven met producten of diensten die mooi in beeld te brengen zijn! Als plek waar influencers hun slag slaan in de vorm van goed gepositioneerd beeld en het laten zien van de perfecte lifestyle, is het belangrijk dat ook jij jezelf goed neerzet. Dat hoeft echt niet met kekke strandfoto’s en extreem nabewerkte foto’s, maar identiteit speelt een grote rol. Laat jouw volgers weten waar jij voor staat en wat de lifestyle van jouw bedrijf is. En: vergeet de hashtags niet. Hashtags zijn goud op Instagram. Een stuk of 10 hiervan per post is echt niet overdreven. Wees hier lekker creatief in, en wissel flink af. Zo kun je jouw bereik enorm vergroten op dit platform!

LinkedIn

LinkedIn logoLinkedIn is het aangewezen socialmediaplatform voor bedrijven. Deel jouw successen, kennis en vacatures. Alles wat te maken heeft met het bedrijfsleven vindt zijn plek wel op dit platform. Hoewel LinkedIn vooral op bedrijven gericht is, vinden humor en persoonlijke verhalen ook steeds meer hun plekje op dit platform. Deze elementen kun je zeker oppakken in jouw strategie. Deel bijvoorbeeld persoonlijke verhalen van jouw medewerkers, of een grappig beeld dat te maken heeft met de producten en/of diensten die je aanbiedt.

Andere platformen

Uiteraard zijn er veel meer platformen waarop je actief kunt zijn. Wanneer je jongeren wil bereiken, zijn Snapchat en TikTok platformen waar je hen zult vinden. Ook Twitter speelt nog steeds een grote rol in het sociale medialandschap, en hoeft dus zeker niet uitgesloten te worden van jouw online activiteiten. Per branche zijn er verschillende, minder populaire platformen aan te wijzen waar jouw doelgroep te vinden is. Belangrijk is dus om eens verder te kijken dan de bekendste kanalen, en te kijken of jouw bedrijf het ook goed doet op een ander platform.

Hulp met socialmediakanalen voor jouw bedrijf?

Bij Mull2media helpen wij jou graag met het opzetten en/of vullen van jouw socialmediakanalen. Zo brengen we jouw doelgroep in kaart en zetten we een strategisch plan op om hen te bereiken. Heb je onze tips gelezen en ben je benieuwd naar wat we je nog meer kunnen vertellen? Neem dan gerust contact met ons op! We gaan graag aan de slag met de socialmediakanalen van jouw bedrijf.

Oh, en vergeet natuurlijk niet om onze kanalen te volgen ;)

Facebook
Instagram
LinkedIn
Twitter

Social mediakanalen inrichten