Contentcreatie: wat is het en waarom moet je content creëren?

Breng je merk tot leven

  • Creëer herkenning van je merk of onderneming
  • Jouw huisstijldragers op maat gemaakt
  • Professionele grafische ontwerpen

Gratis en vrijblijvend

Hoe krijg ik meer bezoekers naar mijn website? Hoe kan ik meer producten verkopen? Hoe scoor ik goed in de zoekresultaten? Zo maar een greep uit de vragen die ik dagelijks krijg. Mijn antwoord? Content. Content is een middel om jouw doelgroep te bereiken, te beïnvloeden en te overtuigen. Maar dan moet die content wel eerst gecreëerd worden. In dit artikel vertel ik je meer over contentcreatie en het belang ervan.

Wat is contentcreatie?

Je hebt er vast wel eens van gehoord, content. En dan bedoel ik de con·tent met de klemtoon op de ‘o’ in plaats van de ‘e’. Maar wat is het eigenlijk? In de marketing- en communicatiewereld praten ze nergens anders meer over. Content is hot!

Content is een marketingterm overgewaaid uit Amerika. Meestal wordt bij content gedacht aan tekst, afbeeldingen en video. Dat klopt helemaal, maar er is meer. Wat dacht je van:

  • Het maken van infographics
  • Het organiseren van een event
  • Het creëren van social media posts
  • Het schrijven van een blog
  • Het maken van een videocontent

Tijdens het creëren van de content is het belangrijk om je altijd te richten tot je doelgroep. Het belangrijkste is dat de content uniek en eigen is. En wat mij betreft mag dit zowel online- als offline vormen aannemen.  Zorg dat de inhoud relevant, waardevol en vermakelijk is, zodat je (potentiële) klanten aan je kan binden.

Start met een contentstrategie

Wil je dat contentcreatie een vaste plek op de agenda krijgt? En dat je wekelijks aansprekende content kan delen met jouw doelgroep? Begin dan bij de basis: een contentstrategie. In dit artikel vind je een stappenplan, waarin jij in 8 stappen een goed fundament neerzet voor jouw organisatie. Jouw contentstrategie wordt de basis voor de verdere contentcreatie. Een goede strategie geeft namelijk richting aan alles wat je doet.

Vervolgens kan je aan de slag met een contentmarketingplan, ook wel het tactische gedeelte. Dit plan helpt je om de voortang te bewaken, zodat je ook daadwerkelijk de content gaat creëren en er niet met een paar maanden alweer mee stopt.

Contentcreatie uitbesteden of zelf doen?

Als je dit allemaal leest schrikt de hoeveelheid werk je misschien af. En stel je jezelf de vraag ‘ga ik de contentcreatie zelf doen of laat ik dit doen?’. Als je de juiste kennis in huis hebt zeg je waarschijnlijk ‘dat doen we zelf wel’. In de praktijk blijkt het toch lastiger dan gedacht. Goede content maak je namelijk niet in een half uurtje. Naast dat het veel tijd kost moet je ook nog feeling hebben met verschillende tools als WordPress, Photoshop en iMovie.

Vind je het lastig om zelf teksten te schrijven die onderscheidend zijn en je doelgroep raken? Weet dat wij jou uit de brand kunnen helpen. Besteed het beheer van jouw content uit. Wij kunnen er op toezien dat de content op jouw website up-to-date blijft. Wil je meer weten? Neem dan contact op via 0314 – 36 15 16.

Content - Mull2media

Meest populaire berichten

Volg Mull2media op social media