4 tips voor het creëren van sterke social content

Breng je merk tot leven

  • Creëer herkenning van je merk of onderneming
  • Jouw huisstijldragers op maat gemaakt
  • Professionele grafische ontwerpen
Kom direct met ons in contact

Gratis en vrijblijvend

Wil je het online bereik van jouw bedrijf vergroten? Dan is social media misschien wel de oplossing voor jou. Welke social media kanalen zet jij op dit moment al in? LinkedIn, Instagram, Facebook of Tik Tok? En hoe actief ben je op deze platformen? Bij de meeste bedrijven verdwijnt het klusje om social content te creëren vaak onder op de stapel. Je kent het vast wel: té druk, geen tijd of te ingewikkeld. En dat terwijl het zo belangrijk is om met enige regelmaat zichtbaar te zijn. Door structureel interessante content te delen zorg je voor meer zichtbaarheid en bereik. Ik geef je 4 tips, zodat die beren op de weg verdwijnen en je aan de slag kan met contentcreatie.

  1. Sluit aan bij je doelgroep
    Zorg dat de content die je maakt interessant en relevant is voor je doelgroep. Maar wie is jouw doelgroep eigenlijk? Het is belangrijk om eerst de doelgroep in kaart te brengen. Denk hierbij aan geslacht, leeftijd, woonomgeving, interesses, budget, etc. Heb je dit helder? Dan is het tijd om content te creëren die aansluit bij jouw doelgroep. Als het goed is weet je door het onderzoek ook op welke kanalen jouw doelgroep aanwezig is. Posten maar!
  2. Maak je content aantrekkelijk om verder te lezen
    Zien mensen jouw post voorbij komen op social media dan scannen ze vaak eerst of de titel en ze kijken of het beeld ze aanspreekt. Zorg dus voor een pakkende titel, die uitnodigt tot verder lezen. Maar ook het beeld dat ze zien moet aanspreken. Hoe je het juiste beeld kiest? Zorg dat deze aansluit bij de inhoud van de tekst, past bij je merk en eigen is. Gebruik je toch een beeld van internet? Let dan op dat je een rechtenvrij beeld gebruikt om problemen te voorkomen.
  3. Optimaliseer en maak content vindbaar
    Je wil natuurlijk dat jouw content gezien wordt. Dus ons advies: gebruik je website als basis voor alle content die je publiceert. Op jouw website kan je berichten SEO optimaliseren. Het omvat alle werkzaamheden die je uitvoert om een hogere ranking te krijgen in Google. Klinkt misschien ingewikkeld, maar weet dat wij je daar graag bij helpen. Vanuit je website plaats je al jouw content door op je social media kanalen. Klikken ze op de link, dan heb je direct verkeer naar je website, een win-win situatie! 😉
  4. Deel geen saaie content
    Saaie content is geen toevoeging voor jouw social media platformen. Het wordt niet gedeeld en zorgt ook voor minder interesse in de pagina. Dus plaats niet om het plaatsen, maar zorg dat je echt waarde toevoegt. Bedenk dus voordat je iets post “Zou ik dit zelf bekijken of delen?” Als dat niet het geval is, denk dan nog eens na wat je kan verbeteren aan de content.

Stiekem heb ik 5 tips voor je. Want wil je een nog groter bereik op social media? Lees dan ook nog even onderstaande tip.

Tip 5: Tag personen of bedrijven
Door andere personen of bedrijven te taggen wordt je bereik op social media groter. Het algoritme van LinkedIn laat jouw bericht voorbij komen in het netwerk van de getagde personen of bedrijven. Op deze manier heb je een groter bereik en bestaat er de kans dat potentiële klanten je bedrijfspagina bezoeken. Wie tag jij?

Met deze tips kan je zelf aan de slag om social content te creëren voor je eigen bedrijf. Denk je dit is toch niet helemaal mijn ding. Ga dan niet uren lopen stoeien met teksten. Onze content creators helpen je graag uit de brand met content voor jouw website, social media posts, magazines en meer. Je kan ons bereiken op 0314 – 36 15 16 of stuur een mail.

Dit artikel is geschreven door Julia Kuhl, studente Communicatie aan de HAN. Julia heeft tijdens de verkenningsweek kennis gemaakt met Mull2media en de werkzaamheden die wij uitvoeren. Julia bedankt voor je inzet!

Meest populaire berichten

Volg Mull2media op social media