4 social media trends om mee aan de slag te gaan in 2023

Geschreven door:
Roxanne is werkzaam bij Mull2media
Roxanne

Breng je merk tot leven

  • Creëer herkenning van je merk of onderneming
  • Jouw huisstijldragers op maat gemaakt
  • Professionele grafische ontwerpen

Gratis en vrijblijvend

Grote kans dat je ons de afgelopen weken vaker voorbij hebt zien komen op social media. Na een lange radiostilte werken we nu hard aan onze eigen zichtbaarheid. Dat doen we door een contentbommetje te droppen en regelmatig voorbij te komen in jouw tijdlijn. We zetten LinkedIn, Instagram, Facebook en sinds kort ook TikTok in. Want hey, TikTok is booming, dus we kunnen niet achterblijven.

Laten we eens kijken naar de social media verwachtingen van 2023. Hoe haken wij in op de trends en wat kan jij daarvan leren? Doe er je voordeel mee, op naar een zichtbaar 2023!

Trend 1: content, content, content

Het maken van relevante en aantrekkelijke content was in 2022 al een belangrijke trend, maar deze zet zich voort in het nieuwe jaar. Content creators kunnen niet ontbreken. Goede reden dus om hierin te investeren. Denk bijvoorbeeld aan content marketeers die content creëren, invulling geven aan de contentkalender en berichten delen op je eigen owned kanalen.

Maar vergeet ook niet user generated content. Posts van jouw eigen klanten die iets vertellen over jouw organisatie, merk, product of dienst. Je ziet dit veel terug op Instagram, in de vorm van tekst, video, audio of foto’s. Jouw klanten worden dus contentmakers. Bekijk hieronder enkele voorbeelden van onze tevreden klanten en bedenk hoe jij jouw klanten kan activeren om ook positieve posts te laten plaatsen.

Trend 2: Short video is hot!

Wist je dat ruim 80% van de content op internet in videoformaat is? In 2023 kan je er niet meer omheen, tijd om in te stappen en video´s te creëren. Het kan al heel simpel met je eigen telefoon. Geen gedoe met ingewikkelde apparaten of software, gewoon TikTok of Instagram openen en starten met het opnemen en editten. Bij deze platformen gaat het niet om het aantal volgers, maar om de entertainmentwaarde van je video. Dat biedt kansen. Maak leuke video’s en ga viral. Waar wacht je nog op?

Onze best scorende video van 2022:

Trend 3: Neem TikTok op in je marketingstrategie

Met meer dan 1,7 miljoen (jonge) gebruikers in Nederland is TikTok hét platform. De groei is enorm, dus denk er eens over na om TikTok op te nemen in jouw marketingstrategie. Wacht niet langer, maak een bedrijfsaccount aan en ga experimenteren. Humor, sketches en storytelling, ga voor video’s die menselijk en authentiek zijn. Dé sleutel om jouw boodschap te verpakken. Zorg dat de content aansluit bij je doelgroep en ga op een creatieve manier te werk.

Voor CarwrapTeam zijn wij sinds kort ook actief op TikTok. De transformaties van prachtige carwraps lenen zich perfect voor videocontent. We zijn niet bang, proberen gewoon en zien wel wat er gebeurt. We sturen bij waar nodig en zijn nog meer zichtbaar. Bekijk hieronder onze eerste TikTok:

@carwrapteam 3, 2, 1… new carwrap! We hebben weer een Tesla Y ingepakt. Hoewel december een cadeaumaand is, hoeft dit pareltje niet meer uitgepakt te worden. We hebben deze Tesla voorzien van een volledige carwrap in Avery Dennison supreme wrapping film - Dark Green Gloss 💚 Wil jij dit ook? Doe ons een bericht of bel naar 0314-700595 Carwrapteam is onderdeel van Mull2media Folie van @adgraphics_eu via @vinkvts #carwrap #carwrapping #carwrapper #tesla #teslay #wrapped #wrappedcar #transition ♬ origineel geluid - Carwrapteam

Trend 4: Geef medewerkers een podium op social media

We laten veel zien via onze bedrijfsaccounts op de socials. Logisch, maar het is nog krachtiger om je eigen enthousiaste medewerkers een podium te geven. Dat levert veel voordelen op: 67% van de mensen heeft meer vertrouwen in de content van medewerkers dan van bedrijven, het krijgt 8x meer engagement en de conversie ligt 7x hoger dan via de company page.

Het online bereik in 2023 nog verder laten groeien? Dat gaan wij doen door onze medewerkers enthousiast te maken om vanuit het persoonlijke account berichten te plaatsen. We maken van onze medewerkers merkambassadeurs. En daar helpen we ze natuurlijk een handje bij! Want samen kan je meer dan alleen!

Mogen we jou ook helpen?

Met welke vorm van zichtbaarheid wil jij aan de slag? Want naast social media zijn er natuurlijk nog tal van mogelijkheden om op te vallen. Wij staan in dit nieuwe jaar natuurlijk weer voor je paraat en de koffie staat klaar. Laat ons weten wat jouw goede voornemens zijn, dan gaan we 2023 rocken! Bel ons, stuur een mail of kom gerust eens binnen wandelen.

Meest populaire berichten

Volg Mull2media op social media