Contentmarketing, wat is het?

Geschreven door:
Tim is werkzaam bij Mull2media
Tim

Breng je merk tot leven

  • Creëer herkenning van je merk of onderneming
  • Jouw huisstijldragers op maat gemaakt
  • Professionele grafische ontwerpen
Kom direct met ons in contact

Gratis en vrijblijvend

Je wil (potentiële) klanten bereiken, aan je binden en een duurzame relatie met ze opbouwen maar hoe doe je dat? De eerste stappen zet je met contentmarketing. Deze vorm van marketing is populairder dan ooit. Grote kans dat jouw concurrenten al zijn begonnen, dus waar wacht je nog op?! Hup aan de slag. In dit artikel vertel ik je meer over contentmarketing en welke vormen van content er zijn.

Wat is contentmarketing?

Bij contentmarketing gaat het erom dat je aan de slag gaat met een doordacht plan om waardevolle content te creëren en te verspreiden richting een specifieke doelgroep. Uiteindelijk wil je graag (potentiële) klanten bereiken, binden, converteren en behouden.

Je bouwt een band op met je doelgroep door content te delen die een hoger doel dient. Speel in op de wensen en behoeften van je doelgroep. Beantwoord vragen en geef een oplossing voor de problemen waar ze tegenaanlopen. Maar let op, doe dit zonder een directe commerciële intentie!

Welke vormen van content kan je inzetten?

Contentmarketing is een verzameling van de vele inspanningen die je levert. Meestal wordt er bij content gedacht aan tekst, afbeeldingen of video. Maar er zijn meer vormen van content:

  • Infographics
  • Podcasts
  • Blogs
  • eBooks / whitepapers
  • Quizzen / games
  • Intranet
  • Evenementen / Webinars

En ga zo maar door. De lijst is oneindig. Het belangrijkste is dat de content is afgestemd op de doelgroep, het medium en jouw organisatie. Kies de vorm die bij jou past. Weet dat je je beter kan focussen op enkele vormen van content dan van alles een beetje te doen. Kijk waar jouw doelgroep behoefte aan heeft en experimenteer om te zien welke vorm van content het beste scoort.

Begin met een goede fundering

Laten we starten met een stevige fundering. Je contentstrategie is namelijk de basis voor de verdere content creatie. Hoe enthousiast je ook bent om aan de slag te gaan met het creëren van content, zorg ervoor dat er een plan ligt. Zo voorkom je dat je er over een aantal maanden al weer mee stopt of dat het simpelweg wordt vergeten.

Een goede contentstrategie geeft richting aan alles wat je doet. In een strategisch document leg je vast hoe je contentmarketing gaat inzetten. Win het vertrouwen van je (potentiële) klanten en bouw een duurzame relatie op. Let’s do it!

Om je op weg te helpen hebben wij een stappenplan uitgewerkt. In 8 simpele stappen zet jij de basis voor een goede contentstrategie neer. Wil je toch meer weten en met me sparren over de contentstrategie voor jouw organisatie? Of het schrijven van (web)teksten helemaal uit handen laten nemen? Laat het me dan weten. Ik ben bereikbaar op 0314 – 36 15 16 en denk graag met je mee.

Contentmarketing, wat is het?

Meest populaire berichten

Volg Mull2media op social media